Bezstopniowa wydajność: nowa przekładnia, sprawdzone rozwiązania
Już od 2003 roku CLAAS dla bezstopniowego napędu CMATIC z rozdziałem mocy w ciągnikach XERION wykorzystuje technologię przekładni ZF Eccom. Oprócz wysokiej sprawności zespoły napędowe charakteryzują się ogromną wytrzymałością, wysoką niezawodnością w każdych warunkach pracy i długą żywotnością. Dzięki niskiej prędkości wejściowej XERION w wielu obszarach zastosowania może pracować z wykorzystaniem koncepcji niskich obrotów i tym samym w wyjątkowo ekonomiczny sposób. Nowoczesne sześciocylindrowe silniki Mercedes-Benz zgodne ze Stage V już przy niskich obrotach silnika dostarczają w tym celu wysoki moment obrotowy, dzięki czemu już przy 1300 obr/min dostępny jest maksymalny moment obrotowy od 2200 (XERION 4200) do 2600 Nm (XERION 5000). Większość prac można zatem przeprowadzić w wydajnym i cichym zakresie obrotów od 1150 do 1300 obr/min.
Istotną innowacją w ciągnikach CLAAS serii XERION na rok modelowy 2023 jest przejście z dotychczasowych przekładni bezstopniowych ZF Eccom 5.0 i Eccom 4.5 na nową przekładnię Eccom 5.5. Podobnie jak w poprzednich modelach, nowa przekładnia do jazdy do przodu oferuje cztery automatycznie zmieniane zakresy, a mechaniczny udział przeniesienia mocy został dodatkowo zoptymalizowany. Możliwe jest osiągnięcie maksymalnej prędkości jazdy 40 lub 50 km/h przy oszczędzającej paliwo prędkości obrotowej silnika 1246 obr/min i 1558 obr/min. Podczas jazdy do tyłu przy trzech automatycznie zmienianych zakresach można osiągnąć maksymalną prędkość 30 km/h. Napędy przedniej i tylnej osi są ze sobą sztywno sprzężone, dzięki czemu nie jest wymagany wzdłużny mechanizm różnicowy.